Sunday, October 31, 2010

Teen Circle #1 - Completed!

Assalamualaikum dan hai semua!

Alhamdulillah Nisa' TW berjaya menganjurkan Teen Circle kami buat pertama kalinya semalam, Sabtu jam 8.30 pagi. Ehh, lupa.. sepatutnya mula jam 8.00 pagi namun kami hanya merancang, Allah jua yang menentukan. Ditakdirkan hujan lebat pagi tu... walaupun dah reda dan kami nak redah jer, namun ada juga ahli yang kebasahan kerana hujan masih belum berhenti sepenuhnya -_- Tapi takpe, sebab ramai yang dah hadir kami pun mula je lah.Nak cancel tak sampai hati pula.


Teen Circle pertama ni lebih berformatkan santai2 sambil berkenalan.Maklumlah first time, ramai yang masih belum kenal sesama sendiri. Selepas ice-breaking ringkas (hehe penat juga kan nak mengulang dan mengingat nama orang? :p) , Kak Hafizzah pun conduct sharing session tentang movie/cerita apa yang diminati. Sangat seronok, ada yang cakap Magika,ada yang suka Indespicable me,ada jugak yang sebut Gossip Girl (erk, jangan diamalkan selalu tau tengok cerita ni! Takut terikut2, maklumlah bukan budaya kita :). Kesimpulannye Kak Hafizzah kata  kita kena sedar sesetengah orang buat benda yang sama (contohnya tengok movie) tapi seorang dapat dosa, seorang dapat pahala.. sebabnya hanya sebab satu: NIAT. Kalau kita berniat tengok movie untuk dapatkan pengajaran dalamnya, Insya Allah kita dapat pahala, begitu juga sebaliknya. Tapi movie tu pun perlu pilih jugak, takut pilih yang tak sesuai/keterlaluan aksinya, last2 apa2 pun tak dapat :(


Selepas tu apa lagi, kami pun makanlah! Menariknya potluck kalini disediakan oleh AJK Nisa' dan syaratnya adalah kena air tangan sendiri. So akak2 pun bertungkus lumus laa buat kan, hehe kalau tak sedap anggap je sedap tau.Eh habis licin bekas2 tu kira sedap la kan kan kan. Antara juadah yang dibawa adalah mihun goreng, keropok,sandwich,puding karamel (wahh,sedapnye) dan lain2..  Teen circle habis dalam jam 10.30pg.


OK tu je sharing tentang teen circle ni..Akak2 nak ucapkan terima kasih kepada adik2 yang datang. Ada dari Damansara, fuh jauh tu... Kepada yang lain, ramai yang tak sempat join kan. Antara aktiviti yang kami plan nak buat lepas ni adalah main boling,berkelah di air terjun, swimming, wall climbing (haa semua kena sedia dari sekarang utk tingkatkan stamina!) dan sebagainya. So, jangan lupa follow blog ni untuk mengetahui bila next Teen Circle ok!

 Bye dan jumpa lagi!

P/S : Dilla, jangan lupa share gambar ye :)

Picture khas from Dilla.... So nice!!


No comments:

Post a Comment